Opis kandydata
Tytuł projektu: Hybrydowe koło o zmiennej charakterystyce oporu toczenia i przyczepności
Opiekun naukowy: Michał Panek
Szkoła: V Liceum Ogólnokształcące w Bielsku Białej
Celem projektu jest stworzenie rozwiązania technicznego pozwalającego na minimalizację oporu tocznego koła pojazdu przy zachowaniu pożądanej, w danej sytuacji, przyczepności. W obecnie stosowanych rozwiązaniach większa przyczepność wiąże się ze zwiększeniem oporu toczenia przy zachowaniu stałej charakterystyki tych parametrów. Można zauważyć, iż wysoka przyczepność jest wymagana tylko w niektórych sytuacjach, takich jak zmiana prędkości, czy kierunku jazdy.
Przedmiotem projektu jest stworzenie rozwiązania o zmiennej charakterystyce wykorzystujące dwie, wykonane z różnych materiałów, powierzchnie toczne z możliwością ich dynamicznej zmiany podczas jazdy. Minimalizacja oporów przekłada się na mniejsze zużycie energii, co zostanie oszacowane za pomocą badań doświadczalnych.