Opis kandydata

Udostępnij:

Jakub Kaj, Damian Osiak

Morpheus

Opiekunowie naukowi: Marcin Lasak, Krzysztof Smyczek

Szkoła: Zespół Szkół nr 6 im. Króla Jana III Sobieskiego, Centrum Kształcenia Praktycznego w Jastrzębiu-Zdroju

Morpheus to projekt, który opiera się o technologię wirtualnej rzeczywistości. Jest to prężnie rozwijająca się technologia, pozwalająca na mało inwazyjne przeniesienie się do świata wirtualnego za pomocą odpowiednio do tego przystosowanych gogli, posiadająca nieograniczone możliwości w każdej dziedzinie naszego życia. Zastosowano również rzeczywistość rozszerzoną, która daje możliwość pełnej interakcji użytkownika z grą za pomocą sensorów: Kinect, znanego dobrze jako produkt microsoftu dodawany do zestawu z xboxem oraz Leap Motion pozwalający na konwertowanie ruchów rąk w czasie rzeczywistym na ruchy rąk w grze. “Morpheus” skierowany jest do osób chorych na kilka powszechnych i zarazem poważnych odmian fobii, m.in. akrofobia(strach przed wysokością), arachnofobia(silny lęk przed pająkami).