Opis kandydata

Udostępnij:

Aleksandra Milewska, Julia Marczuk, Dominika Wojskowicz

Jak wpłynąć na zachowanie uczniów? Siła samoregulacji

Opiekun naukowy: Agnieszka Iłendo-Milewska

Szkoła: Prywatna Szkoła Podstawowa Informatyczno-Językowa z Oddziałami Dwujęzycznymi w Białymstoku

W ostatnich latach coraz większe zainteresowanie psychologów koncentruje się wokół obszaru samoregulacji. Literatura z zakresu psychologii podkreśla, że dzieci odznaczające się umiejętnością samoregulacji zachowania właściwie funkcjonują w szkole. Postawiony w projekcie problem naukowy wymaga odniesienia do Teorii Samodetrminacji Deci i Ryana (Deci, Ryan, 2000), która wskazuje na znaczenie poczucia autonomii, kontroli oraz poziomu motywacji (zewnętrznej/wewnętrznej). Wykorzystano kwestionariusz SRQ-L, Kwestionariusz do Badania Poczucia Kontroli, Kwestionariusz Motywacji Szkolnej Gimnazjalisty.Badania zaplanowane zostały na miesiące listopad 2018-styczeń 2019 w trzech wybranych losowo szkołach podstawowych Białegostoku.

Słowa kluczowe: samoregulacja, zachowanie, uczniowie, szkoła.